♥ Filmen: Älska mig

Här kommer mer om filmen Älska mig som jag pratat om. Väldigt stark, även fast jag bara sett fyra delar.
 
Femtonårige Alice är mobbad och utsatt av ett gäng flickor i skolan. Hon skriver av sig i sin dagbok men berättar ingenting hemma. Hon bor med sin mamma och hennes lillasyster.
Josse, Alice fd. bästa vän, har gått över till mobbarna, allt för att bli accepterad av de "coola" . Men Josse ser vad de gör mot Alice, något en av de populäraste killarna också gör. Men ingen av dem vågar säga något- rädda för att förlora deras höga status.
Efter att ha blivit utslängd från en fest orkar inte Alice längre. Hon vill inte längre leva.
 
 
Alla 6 delar finns på youtube, och är c:a 10-15 min. långa. Sök på "Älska mig".
Första delen är lite "konstig". Men fortsätt kolla, den blir bättre!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback